A utilização do jogo eletrônico nas aulas de Geografia: relatos de experiência

Authors

  • Diva Cristina Barbosa Suruagy Universidade Federal de Alagoas
  • Asier Calaça Ayastuy Universidade Federal de Alagoas (UFAL)
  • Jacqueline Praxedes de Almeida Universidade Federal de Alagoas

DOI:

https://doi.org/10.17648/diversitas-journal-v5i3-1219

Abstract

ABSTRACT: Despite the relevance of Geography in the education of autonomous subjects, critical and aware of their social role, it is still seen as a mnemonic and boring subejct. In this sense, it is up to the teacher to show the importance of Geography as a school subject and look for ways to favor a more dynamic, attractive and pleasurable teaching-learning process, with games being a strong ally of Geography in this process. Therefore, the objective of this work is to present an account of experience in using the application “Roulette of Decisions” in Geography, experienced during the Supervised Internship II of the Licenciate degree course in Geography in the Federal University of Alagoas (UFAL), in a second grade high school class. The development of the activity promoted, in a different way than usual, the review of the content and helped stimulate the participation and interaction of students through the application of the electronic game in the classroom.

KEYWORDS: Supervised Internship, Electronic Game, Geography teaching.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Diva Cristina Barbosa Suruagy, Universidade Federal de Alagoas

Aluna do Curso de Geografia Licenciatura; Universidade Federal de Alagoas (UFAL)

Asier Calaça Ayastuy, Universidade Federal de Alagoas (UFAL)

aluno do Curso de Geografia Licenciatura

Jacqueline Praxedes de Almeida, Universidade Federal de Alagoas

Doutora em Educação pela Universidade de Évora (2014) reconhecido pela Universidade Federal de Alagoas, Mestrado em Educação pela Universidade de Évora (2007) reconhecido pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (Curso conceito 5 na CAPES), Especialização em Psicopedagogia no Cotidiano Escolar pela Unigranrio (1997) e graduada em Geografia pela Universidade Federal de Alagoas (1995). Atuou como professora do Ensino Fundamental e Médio na rede pública e privada de educação básica de Alagoas. Atualmente é professora da Universidade Federal de Alagoas (UFAL). Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Formação Docente (didática do ensino de Geografia e do ensino superior), Ensino-Aprendizagem e na Área Ambiental.

Published

2020-07-06

How to Cite

Suruagy, D. C. B., Ayastuy, A. C., & Almeida, J. P. de. (2020). A utilização do jogo eletrônico nas aulas de Geografia: relatos de experiência . Diversitas Journal, 5(3), 2026–2038. https://doi.org/10.17648/diversitas-journal-v5i3-1219