Impacts of classes at a distance on students of the Chemistry class at the State University of Alagoas - UNEAL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.48017/dj.v6i4.1762

Abstract

This article aims to show the impacts caused by remote classes to undergraduate students in the Chemistry Degree course at the State University of Alagoas - UNEAL, located in the city of Arapiraca - AL. This article discussed the current context of students in the Chemistry degree course at the aforementioned IES who, due to the COVID-19 pandemic, started to take classes remotely. The methodology adopted for the production of this article was a qualitative research, called a case study and a questionnaire was used as a data collection instrument, where we had the voluntary participation of the students of the course in question. It was observed that the students feel unmotivated, stressed and incapable, in addition to the glaring social inequality. Regarding the final considerations, it was clear from the data obtained that remote education can negatively influence and compromise the academic life of the students who participated in the research, since it was said by them that they had poor performance and learning.

Metrics

Metrics Loading ...

References

ABRAFI. CNE aprova parecer com diretrizes para reorganização dos calendários escolares e realização de atividades não presenciais pós retorno. Publicado em 28 de abril de 2020. Disponível em: https://www.abrafi.org.br/index.php/site/noticiasnovo/ver/3214. Acesso em: 17 nov. 2020.

ALVES, Lynn. Educação remota: entre a ilusão e a realidade. Interfaces Científicas-Educação, v. 8, n. 3, p. 348-365, 2020.

DOSEA, Giselle Santana; ROSÁRIO, Renan Wesley Santos do; SILVA, Elisangela Andrade; FIRMINO, Larissa Reis; OLIVEIRA, Ana Maria dos Santos. MÉTODOS ATIVOS DE APRENDIZAGEM NO ENSINO ONLINE: A OPINIÃO DE UNIVERSITÁRIOS DURANTE A PANDEMIA DE COVID-19. Interfaces científicas, v. 10, n. 1, 2020.

GUENTHER, Mariana. Como será o amanhã? O mundo pós-pandemia. Revista Brasileira De Educação Ambiental (RevBEA), v. 15, n. 4, p. 31-44, 2020.

MARINHO, D. R. A parceria família e escola: Contribuição no processo de ensino e aprendizagem da criança. Monografia (Trabalho de conclusão de curso de Pedagogia)- Escola de Formação de Professores e Humanidades da Pontifica Universidade Católica de Goiás, Goiânia, p. 17. 2020.

OLIVEIRA, José Clovis Pereira de et al. O questionário, o formulário e a entrevista como instrumentos de coleta de dados: vantagens e desvantagens do seu uso na pesquisa de campo em ciências humanas. In: III Congresso Nacional de Educação. Rio Grande do Norte. 2013.

OLIVEIRA, Maria Auxiliadora Monteiro; DOS SANTOS LISBÔA, Eliene Soares; SANTIAGO, Nilza Bernardes. PANDEMIA DO CORONAVÍRUS E SEUS IMPACTOS NA ÁREA EDUCACIONAL. Pedagogia em Ação, v. 13, n. 1, p. 17-24, 2020.

TEIXEIRA, Vera Lúcia Macedo de Oliveira; SOUSA, Marcio Adriano; NAVARRO, Elaine Cristina; RODRIGUES, Ataíde Lopes. AULA REMOTA NO ENSINO MÉDIO FRENTE À PANDEMIA DA COVID-19: UMA REVISÃO BIBLIOGRÁFICA. Interfaces do conhecimento, v. 02, n. 03, 2020.

SERPA, Alexandre Luiz de Oliveira; SOARES, Tufi Machado; FERNANDES, Neimar da Silva. Variáveis do contexto escolar como preditoras da autoeficácia e ansiedade de estudantes. Avaliação psicológica, v. 14, n. 2, p. 189-197, 2015.

VENTURA, Magda Maria. O estudo de caso como modalidade de pesquisa. Revista SoCERJ, v. 20, n. 5, p. 383-386, 2007. Acesso em: 18 nov. 2020.

VERCELLI, Ligia de Carvalho Abões. Aulas remotas em tempos de covid-19: a percepção de discentes de um programa de mestrado profissional em educação. Revista@ mbienteeducação, v. 13, n. 2, 2020.

Published

2021-10-19

How to Cite

Oliveira, E. da S., Natividade, J. dos S., & Silva, J. A. da. (2021). Impacts of classes at a distance on students of the Chemistry class at the State University of Alagoas - UNEAL. Diversitas Journal, 6(4), 4116–4129. https://doi.org/10.48017/dj.v6i4.1762