Psychosocial Challenges Students with Disabilities Encounter in selected Primary Schools of South West Ethiopia
DOI:
https://doi.org/10.48017/Diversitas_Journal-v6i3-1753Resumen
ABSTRACT: Qualitative study was undertaken to obtain relevant information from students with disabilities in selected schools, their respective teachers and family/caregivers employing purposive and availability sampling techniques. Interview, focus group discussion and outside observation were conducted as major tools of data collection from respondents. Accordingly, the result of this study showed that students with disabilities face a number of psychosocial problems that could vary from home to home depending on the family backgrounds, educational and economic statuses of the care givers. Emotional instability, discrimination, segregation, self-blaming, hiding attempts, depressions at different levels, bad feeling from home, suicidal attempts and parental rejections are common difficulties identified. In conclusion both the family and students with disabilities encountered different levels of psychological and social problems from home, neighboring community and the larger societal settings due to cultural, religious and belief related impacts. Hence, training at different levels for family, teachers and students with disabilities were recommended to minimize the psychosocial difficulties with continuous awareness raising and education on disability matters progressively.
KEYWORDS: discrimination; elementary school; psychosocial difficulties; students with disability.
Métricas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2021 Getaaaachew Abeshu Disassa, Jaffer Lola Dano
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
O periodico Diversitas Journal expressa que os artigos são de unica responsabilidade dos Autores, conhecedores da legislação Brasileira e internacional. Os artigos são revisados pelos pares e devem ter o cuidado de avisar da possível incidencia de plagiarismo. Contudo o plagio é uma ação incontestavel dos autores. A Diversitas Journal não publicará artigos com indicios de Plagiarismos. Artigos com plagios serão tratados em conformidade com os procedimentos de plagiarismo COPE.
A violação dos direitos autorais constitui crime, previsto no artigo 184, do Código Penal Brasileiro:
“Art. 184 Violar direitos de autor e os que lhe são conexos: Pena – detenção, de 3 (três) meses a 1 (um) ano, ou multa. § 1o Se a violação consistir em reprodução total ou parcial, com intuito de lucro direto ou indireto, por qualquer meio ou processo, de obra intelectual, interpretação, execução ou fonograma, sem autorização expressa do autor, do artista intérprete ou executante, do produtor, conforme o caso, ou de quem os represente: Pena – reclusão, de 2 (dois) a 4 (quatro) anos, e multa.”