Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17648/diversitas-journal-v6i1-1598

Abstract

ABSTRACT: Mathematics is one of the disciplines that students present with greater difficulty. For this reason, the teacher needs to seek new methodological resources in order to encourage students to learn mathematics and make it easier to learn. Digital Games is one of the alternatives for this to be achieved. Therefore the present article aims to present and discuss some proposals of Digital Games that can be used in mathematics classes, in order to make classes more dynamic and attractive, thus collaborating in the teaching-learning process of mathematics. In addition, this article seeks to explore how Digital Games can help in the teaching-learning process of mathematics, what contributions they can bring, and in what ways it can be explored for mathematics teaching-learning to occur.

KEYWORDS: Mathematics Education. Technologies in Education. Games Learning.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Janaina Fernanda Marcolin, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)

Mestranda: Programa de Pós Graduação em Tecnologias Computacionais para o Agronegócio - Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Av. Brasil, 4232 - CEP 85884-000 – Medianeira - PR – Brasil.

Francisco Pereira Junior, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)

Professor Ensino Básico Técnico e Tecnológico, Departamento Acadêmico de Computação - Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Av. Alberto Carazzai, 1.640 - CEP 86300-000 - Cornélio Procópio - PR – Brasil.

André Sandmann, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)

Professor de Magistério Superior, Departamento Acadêmico de Matemática e Estatística - Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Av. Brasil, 4232 - CEP 85884-000 – Medianeira - PR – Brasil.

Leandro Lima Aquino, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)

Estudante de Engenharia de Alimentos, Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Av. Brasil, 4232 - CEP 85884-000 - Medianeira - PR - Brasil.

Published

2021-01-31

How to Cite

Marcolin, J. F., Pereira Junior, F., Sandmann, A., & Aquino, L. L. (2021). Jogos digitais: uma proposta para o ensino da matemática. Diversitas Journal, 6(1), 1564–1581. https://doi.org/10.17648/diversitas-journal-v6i1-1598